Dag 2 - Det här får mig att må bättre

Okej, det är många saker som får mig att må bra: vänner, skratt, sommar, springa, bergodalbanor osvosv
Men om jag ska välja en och ENDAST en så väljer jag konserter. De flesta vet ju liksom redan hur vänner kan få en att må bättre, eller hur?


Så...KONSERTER!


Jag tror egentligen inte det spelar någon roll vad man ser så länge det är något man gillar. Men det är inte bara konserten som spelar roll - det är massor! Köa är personligen något av det roligaste som finns. Alla som köar har minst ett gemensamt intresse och det är musiken som ska spelas senare på kvällen. Bara det gör att man kommer lite i stämning. STÅPLATS är ett måste om det är ett band eller en artist man hjärtar!
Sedan när man äntligen släpps in så börjar adrenalinet att öka mer och mer och mer. De flesta människor är glada. Alla småspringer för att få komma längst fram och sedan sitter eller står man och väntar på att konserten ska börja. Man kan känna i luften att det är en spänning. En spänning av förväntan och lite nervositet (inte bajs i brallan nervositet men ni vet vad jag menar). Många har sina kameror eller mobiler i händerna, beredda på att ringa kompisen, mamma eller morfar för att de också ska få höra något av den ljuva musiken som tränger sig ut ur högtalarna.
OCH BAAAAAAM! Konserteren är igång. Människor börjar trycka, skrika, sjunga med, hoppa, dansa, gråta, rysa - det är en explosion av känslor som väller fram - alla är obeskrivliga. När man står där och bara släpper allt som finns i ens huvud: skola, läxor, jobbiga relationer, jobb, tid. Det enda man känner är en överdos av kärlek! Då känner man sig, i alla fall jag, såååååå lycklig. Som om inget ont kan röra vid mig.


En lyckad konsert kan man leva länge på. Hittills har jag inte gått på något bottennapp och jag hoppas att det fortsätter i samma stil. Ett tips är att man kan följa med en kompis (om man har pengarna) om man gillar några låtar från ett band. Låtarna brukar vara så mycket bättre live och man tar till sig musiken på ett annat sätt. Jag gillade bara Volbeat lite förut och nu är det ett band som växer i mina öron varje dag jag hör dem. Samma sak med Cobra Starship. Jag hade aldrig hört dem förrän de var förband åt Gaga på Grönan -09 och nu tillhör de mina favoriter.


Gå på konserter och våga släppa loss - det är hur underbart som helst!



visst, bilderna blir inte direkt i någon jättekvalitét men det är nästan lite charmigt  + att det är bättre att leva i nuet ;) (ja, jag önskar mig en lite bättre kamera också... !)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0